KAUPPOJEN VERTAILUA




 
Päivittäistavarakauppa 
S-Market:      Painottaa sivuillaan asiakasomistajuutta. Mahdollisuutta vaikuttaa, sekä aina edullisia hintoja. Laaja marketketju  johon kuuluu noin 850 toimipaikkaa. Mahdollisuus keskittää kaikki kodinhankinnat ja saada niistä bonusta. S-pankki palvelut.
Arvot:           Ottaa huomioon päätöksenteossa taloudellisen ja sosiaalisen vastuun sekä ympäristönäkökulman.

Tokmanni:    Tarjoaa tuotteita halvalla ja monipuolisesti. Painottaa mainonnassaan ostamisen nopeutta ja helppoutta. Tokmanni-konserni on uuden ajan valtakunnallinen halpakauppaketju jota se painottaa mainonnassaan. Nopeasti, helposti, halpaa ja hyvää.
Arvot:           Tokmanni pyrkii kaikessa toiminnassaan ottamaan huomioon, niin ympäristön kuin ihmistenkin hyvinvoinnin.
Erikoisliikkeet
Specsavers:   Mainostaa tarjoavansa suomalaisille kuluttajille laadukkaita näönhuoltopalveluita ja silmälaseja alan keskitasoa edullisempiin hintoihin. Koko maan kattava liikeverkosto jotka ovat paikallisten yrittäjien omistuksessa.
Arvot:           Antaa asiakkaalle 100% tyytyväisyystakuun, 3kk linssitakuun sekä kahden vuoden laatutakuun tuotteille.
Nissen:          Mainostaa markkinoiden edullisimpia laseja ja selkeitä hintoja.
Arvot:               Antaa 100% rahat takaisin  –tyytyväisyystakuun. Takuu on voimassa yhden kuukauden ajan (30 päivää) lasien ostosta.              

2 kommenttia:

  1. Millaiset asiat vetoavat sinuun Merja? Millaisen kuvan olet saanut tehtäväsi esimerkkiliikeiden toiminnasta oman kokomuksesi tai yrityksen antaman viestinnän perusteella? Voit täydentää tehtävääsi tänne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minuun vetoaa se kuinka yritys ottaa huomioon asiakkaan lisäksi myös ympäristön hyvinvoinnin.Myös mahdollisuus vaikuttaa on tärkeää.Asioin itse mielummin liikkeessä joka kantaa vastuunsa näissä asioissa.

      Poista